Garanti og vilkår

Her finner du informasjon om betingelser og forutsetninger knyttet til iReparatøren.no. Dersom du har spørsmål, vennligst kontakt oss via kontaktskjemaet.

 

1 Levering og henting av telefon/nettbrett på verksted

1.1 Bestilling

1.2 Betaling

 

2 Innsending av telefon/nettbrett pr post

2.1 Bestilling

2.2 Betaling

2.3 Returfrakt

2.4 Reparasjonstid

 

3 Garanti - 1 års garanti

 

1 Levering og henting av telefon/nettbrett på verksted

1.1 Bestilling

Det er mulig å levere telefon/nettbrett drop-in på vårt verksted når som helst innenfor ordinære åpningstider. Ønsker du å levere utenom ordinær åpningstid, ta kontakt, så avtaler vi et tidspunkt for levering/henting. Dersom du er avhengig av å få den reparert raskest mulig, anbefaler vi deg å ta kontakt på forhånd for å avtale tid. Da slipper du eventuell ventetid som kan oppstå ved pågangsperioder.  De aller fleste telefonreparasjoner er som regel utført innen en time samme dag, både ved drop-in og avtalt tid. Reparasjonstid på nettbrett er ca 1-2 virkedager. Om det skulle ta lenger tid, blir du informert om dette på forhånd.

 

1.2 Betaling

Betaling gjøres etter reparasjonen, når du henter din telefon/nettbrett. Det er mulig å betale med kort eller kontanter. iReparatøren.no forbeholder seg retten til å beholde telefonen/nettbrettet dersom kunden ikke kan betale ved henting.

Alle prisene på nettsiden er totalpris for reparasjon og inkluderer deler, arbeid og MVA. Prisene står oppført i norske kroner.

Faktura tilbys kun til firmakunder. Dersom det skal benyttes faktura som betalingsmiddel, må dette informeres om før innlevering av telefon/nettbrett. Faktura kan gis på e-post eller i papirformat ved henting.

 

2 Innsending av telefon

2.1 Bestilling av reparasjon

Vennligst ta kontakt skriftlig på e-postadresse post@ireparatoren.no ved bestilling av reparasjon. Oppgi modell og hva som må repareres, så tar vi kontakt med totalpris på reparasjon og videre instrukser.

 

2.2 Betaling ved innsending av telefon/nettbrett

Bankoverføring til kontonummer 1204.80.33502.

Betaling via Paypal. Ønsker du denne betalingsmetoden, sender vi deg en faktura via betalingsløsningen Paypal. Denne betales med bankkort i nettleseren uten krav til innlogging. Les om Paypals kjøperbeskyttelse HER.

Postoppkrav. Betal når du henter telefonen/nettbrettet på postkontoret. Oppkravsgebyr på 50kr kommer i tillegg.

 

2.3 Returfrakt

Fast pris på returfrakt er 100kr inkl mva. Returforsendelsen har sporingsnummer og er forsikret for inntil 10.000kr. Telefonen sendes ikke i retur før reparasjonen er betalt, med unntak av postoppkravsbetaling.

 

2.4 Reparasjonstid ved innsending av telefon/nettbrett.

Alle telefoner sendes i retur innen én virkedag. Telefonen sendes ikke i retur før reparasjonen er betalt, med unntak av postoppkravsbetaling. Betaling via bankoverføring bør gjøres samme dag telefonen/nettbrettet sendes inn, for å unngå forsinkelse ved retursending.

 

3 Garanti - 1 års garanti

De deler og komponenter som byttes i forbindelse med reparasjoner har tolv måneders garanti fra reparasjonsdato.  Hvis noe slutter å fungere som normalt, reparerer vi dette på nytt helt kostnadsfritt.

Etter reparasjonen får du et garantibevis, og dette medbringes ved reklamasjoner. Kvittering alene inneholder ikke tilstrekkelig informasjon for å gi gyldig garanti. I garantibeviset utdypes bl.a. modell, IMEI-nummer, komponenter, reparasjonsdato, garantikriterier ovs.

Garantien på 1 år - tolv måneder - gjelder ikke dersom ett eller flere av disse kriteriene er oppfylt:

-          Reparasjonsenheten har vært åpnet eller reparert tidligere hos en annen reparatør.

-          Reparasjonsenheten har vært utsatt for vannskader.

-          Glasset på telefonen er knust foran og/eller bak. (etter reparasjonen ble utført)

-          Feilen sitter på en annen komponent enn de(n) som er byttet.

-          Forsegling på innsiden av telefonen er brutt.

 

Verdt å merke seg:

  • Det kan i ulike situasjoner gis en helt kostnadsfri reklamasjon selv om ikke alle kriteriene er oppfylt. Ta kontakt med oss, så tar vi en individuell avgjørelse.
  • Tekniker informerer ikke om garantiens gyldighet/kriterier underveis i reparasjonen, med mindre annet er avtalt på forhånd.
  • Det er en svært minimal sjanse for tap av data ved reparasjon. Det anbefales derfor å ta sikkerhetskopi før innlevering. iReparatøren.no tar ikke ansvar for tap av data.
  • Garantien dekker ikke feil forårsaket av endringer i oppdatert operativsystem fra enhetens produsent. 
  • Telefon eller nettbrett som er vanntett/vannavstøtende, vil ikke lenger være like sikker mot vannskader etter reparasjon. iReparatøren er ikke ansvarlig for vannskader på reparerte enheter.
  • Telefoner/nettbrett som ikke hentes innen 3 måneder resirkuleres.
  • Garantien utløper dersom driften av iReparatøren.no avvikles.

 

 

 

 

Kopiering av materiale fra nettsiden er ikke tillatt.

RINGÅS ENK 911 742 365 MVA - 2018